• DE
  • EN
Coaching

Vorsingen – oder wie schafft man den Einstieg?

Regelmäßig begegnen mir bei den Vorsingen Sänger/innen, die ungenügend auf die Situation des Vorsingens vorbereitet sind oder denen die Anforderungen einer Agentur (und späterhin eines Theaters) an die Auswahl von Sängern und Sängerinnen mehr oder weniger unbekannt sind. Eine abgeschlossene Gesangsausbildung oder einfach der Wunsch, endlich auf der Bühne singen zu wollen, scheinen zu genügen. Hinzu kommen insbesondere bei ausländischen Künstlern Verständigungsprobleme und die Unkenntnis hiesiger Spielpläne. Ablehnungen seitens der Agenturen und Theater sind damit häufig programmiert. Große Enttäuschung bei den Künstlern ebenfalls.

Seit 2015 biete ich gemeinsam mit meinen Begleitern interessierten Sängerinnen und Sängern im Rahmen der Agenturvorsingen als auch in Einzelstunden die Möglichkeit von Coachings an.

Weitere Details erfragen Sie bitte bei Gisela Hogh über die bekannte E-Mail-Adresse. 

»

La commedia é finita!

I Pagliacci, Ruggiero Leoncavallo

Unsere Ziele
  • Stärkung der szenischen Präsenz und der persönlichen Ausstrahlung
  • Überwinden von Unsicherheiten und Schwächen
  • Hilfestellung beim Weg zu persönlicher Professionalität und Sicherheit
  • Hilfestellung bei Repertoireauswahl, Einstudierung und Gestaltung von Arien
  • Vermittlung allgemeiner Kenntnisse zum Marktgeschehen und den üblichen Anforderungen an aussagekräftige Bewerbungen
Coaching

Auditions - or how to take the barrier

Auditions in Germany – each year hundreds of classical singers of all kinds apply for auditions with my agency. Consistently, we meet singers who are not prepared in the right way. Unexperienced as they are, they do not know how opera-business in Germany works. Although there are grave differences in the system of engagement and production to other countries. This specific system demands a special kind of singers, professional experiences, characteristics and skills.

This lack of knowledge causes negative answers and feed-backs. Singers respond with incomprehension and disappointment. And by the way, it costs a lot of money.

For this reason we offer to interested singers coachings and consultation sessions as a part of our regular auditions or as single lessons. The consultations are arranged on an individual basis. The fees are determined by arrangement.

Consultations remain confidential. Further details will be given by Gisela Hogh at hogh@cicada-con.de

Coachings for young singers can also scheduled on the beginning of our regular auditions. These coachings are addressed to singers with small experiences in auditioning and presenting themselfs to German opera-companies, orchestras or producers.

Together with my accompanists, we want to support and encourage young and/or unexperienced singers to come up with the specific situation of auditions and approach.

»

La commedia é finita!

I Pagliacci, Ruggiero Leoncavallo

Our aims
  • strengthening of scenic emanation and charisma on stage
  • bear down unsecurities and weaknesses
  • support on your individual way to professionality and self-assurance
  • help to find your fitting repertoire; study and presentation of arias
  • a general survey of operatic life in Germany